onsdag, februari 18, 2009

Tack och lov för senfärdiga tidningshyllor!

Jag har haft en korttidsprenumeration (gratis prova på sak) på tidningen Allt om Film. Igår släpptes nummer 2 ut i handeln men eftersom jag ingen tidning fått tänkte jag att min lycka var slut och att jag helt enkelt skulle få vandra till affären om jag skulle ha någon.

Sagt och gjort. Varken Ica i området eller kiosken en bit härifrån hade den. Min gissning var att de inte packat upp än eftersom det i allmänhet var ganska skralt med tidningar, så besviken vandrade jag hem igen igår med planen att gå ner till Press Stop på stan idag.

Men vad händer? Idag dimper den ner! Sen men välkommen! Så snart tvättmaskinerna är laddade ska jag med egna ögon läsa den krönika som fått underbara Andrea Reuter att skriva såhär och såhär om/till Nils-Petter Sundgren (vilket även Mikaela hunnit kommentera på sin blogg).

3 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Andreas inlägg var hur kul som helst. I synnerhet de elaka pikarna bland de första orden i ordlistan. Det är något sorgligt över gamlingar som hackar på den yngre generationen. Maria Sveland har noterat sådana tendenser även på annat håll.

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/debatt-
mariabilden-1.800822

Sen har jag ett minne från att jaga tidningar. Det var i Örebro när jag var typ 14 som jag gav mig ut för att söka efter en VeckoRevyn som skulle innehålla idolbild på Gyllene Tider. Det var tisdag och varenda butik hade skickat tillbaka överblivna ex av förra veckans tidning. Jag strövade runt där på Väster och gick vilse. Var borta i flera timmar och när jag väl kom tillbaka var självklart min mor och mormor väldigt oroliga. men till slut hade jag lyckats få tag på ett ex. Lycka!

Sara sa...

Jo jag läste också det där igår. Jag hade missat Bratt Wittströms artikel men gissningsvis hade jag inte läst den ens om jag sett den. Jag försöker hålla mig ifrån de alltför bittra inläggen eftersom det inte leder nån vart. Och tyvärr är det väl vad vi sett av henne den sista tiden.

Hehe, Gyllene Tider alltså? Ja, en sådan idolbild får man ju inte missa =)

Bloggerskan sa...

Ja, det här var ju typ 1982 vi pratar om.