onsdag, januari 28, 2009

Twittra eller inte twittra

Hm, nu har visst Anna-Karin börjat twittra. Innebär det att jag måste aktivera mig där igen då? Hm... Jag förstår ju det inte helt och fullt, får erkännas. Och inte är så särskilt snyggt heller. Det bästa vore såklart om man kunde koppla det till något av alla de andra kontrollstationerna man har (bloggen, facebook) så att man inte behövde lägga så mycket tid på alla ställen samtidigt. Kan man det?

Vad startade btw om denna microbloggingiver? Den fanns såklart i startgroparna för ett år sen då jag reggade mig, men även om jag vet att många fastnade då så gjorde jag det inte och en jättesuccé vet jag inte om det blev. Men nu tycks plötsligt "alla" skriva om det. Har vi äntligen kommit till punkten då kvällspressen sätter agendan totalt för vad som är och inte är?

Jaja, om inte annat så gör ju Gustens bild min dag en massa dagar framåt säkert.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Ja, jag fattar inte heller riktigt. Vad är skillanden från Facebook egentligen? Att man kan lägga in det på sin blogg och se uppdateringarna?

Jaja, återstår väl att se hur mycket twittrande det blir...