tisdag, november 16, 2010

Uppsatsarbetet som ska vara igång

Back in the real world så gick handledningen ganska bra idag trots allt. Jag förstod till sist artikeln hyfsat (eller nja) och till min glädje (jepp, sån är jag) var jag inte direkt ensam om att ha tragglat med den rent språkligt, tvärtom. Jag vet fortfarande inte om jag tycker att den var så supermeningsfull för vårt uppsatsarbete, men visst. Efter den diskussionen gick vi över till själva grupphandledandet av uppsatsarbetet och på nåt vis tyckte jag nog att det var både mindre strukturerat (något jag eg ogillar) och skönare stämning på samma gång. Det kom några bra grejer ur det hela och handledaren uppmuntrade oss till att börja skriva.

Och det tror jag vore bra, oavsett vad jag skriver egentligen. Bara att få känslan av att något är på gång vore nog bra för min del. Imorgon ska jag dock leta lite mer material eftersom jag inte riktigt blev näjd med fångsten sist. Jag ska försöka ta hjälp av bibliotekarierna tror jag, för att få ett bättre resultat. Och sen börja på med bakgrunden och skriva ner den tänkta dispositionen. Det måste ju vara en bra start?

Inga kommentarer: