onsdag, november 03, 2010

Inspiratörer och kursavslut

Jag höll mig på benen för opponeringen, även om jag inte kände mig helt pigg. Och den gick bra i övrigt också. Eller, tror jag i vart fall. Det kommer dröja en stund innan vi får veta. Men det var kul och intressant. Nu är metoddelen på kursen över och kvar är 'bara' att skriva uppsats.

Måste säga att det är synd att vi inte får med oss metodlärarna in i uppsatsarbetet. Det hade varit bra. De har båda varit väldigt engagerade och pedagogiska. Jag gillar verkligen lärare som visar ett genuint intresse för sina studenter, som sitter och ler under gruppredovisningar och verkar mena det på allvar när de säger att de uppskattat att läsa våra rapporter. Det känns kul och väldigt inspirerande. När lärandet är något de brinner för och inte bara ett nödvändigt ont i deras forskaranställning. Jag förstår att inte alla ser det så, men det är kul när man träffar på dem och universiteten bör hålla hårt i dem.

Inga kommentarer: