lördag, november 06, 2010

Tv-serier v 44

Tänkte göra en topplista över veckans serier istället. Fortsätt gärna att tipsa om nya. Denna veckan visades inga serier då det amerikanska valet ägde rum, så inget Parenthood, Glee eller No Ordinary Family den här veckan.
  1. Dexter
  2. The Big Bang Theory
  3. Modern Family
  4. The Walking Dead
  5. How I Met Your Mother
  6. Grey's Anatomy
  7. Desperate Housewives
Varför Dexter är i topp har jag redan skrivit om. Hela TBBT-avsnittet var inte egentligen värt en andraplacering, men när Sheldon 'spottade i glaset' lyfte det avsnittet ett par snäpp extra. I Grey's tycks mitt tidigare Cristina-problem fått en lösning (väl?) och mer om The Walking Dead kan du läsa här. Cougar Town hamnar utanför listan.

Dessutom:
The Event (S01E01-06): Började se det omtalade The Event (finns delvis på SvtPlay) och har nu kommit ifatt de avsnitt som gått. Lite för mycket 24/Lost-mix för att jag ska vara helt ombord och jag blir lite frustrerad på karaktärerna ibland, men det kan helt klart ta sig.
The Big C (S01E01-03): Ny serie som hunnit gå några avsnitt och som jag försöker se ifatt. Med min favorit Laura Linney och min inte så stora favvo Oliver Platt. Om stage-4-cancer-drabbade Cathy som går bananas och lämnar det inre kontrollfreaket bakom sig(!). Lovande men inte klockrent, än.
Boardwalk Empire (S01E01): Äntligen har jag sett första avsnittet. Och det lovade stort. Kändes som en film bitvis, säkerligen för att Martin Scorsese stod för regin. Mycket intressant.

Inga kommentarer: