måndag, november 22, 2010

Övergången till MacBook såhär långt...

Jag börjar så smått lära mig det här med MacBook och gillar den definitivt ju mer jag lär mig. Den är väldigt smart gjord. Jag har dock inte helt köpt det här med touchpad än, multitouch eller inte. Jag är fortfarande så pass ovan att jag spänner armen på nåt konstigt sätt när jag ska använda den vilket gör att jag tidvis ändå drivs till att plugga in en vanlig mus.

Sen är ju skärmen också en hel del mindre än den jag hade tidigare vilket gör att jag inte kan multitaska lika bra som förut. Men jag får helt enkelt flytta det användandet till något annat, alt göra om det lite. För litenheten kommer oerhört handy när det är dags att ta med sig datorn nånstans. Min tidigare koloss var helt enkelt inte lika bärbar.

Så över lag väldigt nöjd alltså.

Inga kommentarer: