måndag, november 15, 2010

Jag, Ben & Jerry

Nu har jag läst noggrannt ungefär halva artikeln och tycker mig ha lov till en paus. Jag förstår ungefär innehållet nu men kan definitivt inte svara på frågan som ska diskuteras imorgon. Så mycket förstår jag inte. Hatar att känna mig såhär korkad.

Hela grejen med att vi måste läsa artikeln grundar sig i att man från ämnets sida ville få möjligheten att göra handledningen obligatorisk, vilket i sig skulle öka andelen godkända uppsatser i slutändan. För att göra dem obligatoriska behövs det moment som detta, men varför då välja en artikel som är apsvår att förstå? Jag blir bara frustrerad och får inte med mig så mycket ut på andra sidan.

Nej, nu tänker jag ta kväll och plocka fram Ben & Jerry-glassen som M hade med sig hem till mig som liten 'belöning' för mina andra, bättre studieresultat från tidigare idag. Glass och nattens avsnitt av Desperate Housewives. Sen kanske några sidor till om jag ids. Annars får det bli förmiddagens uppgift.

Inga kommentarer: