lördag, november 06, 2010

Bullbak och lördagsgodis aka nyttig lördag

60 bakade bullar senare och jag är tillbaka i stan igen. Jag har skjutsat M till en kompis och sitter nu själv, mätt på burksoppa (glamour) med en godisskål av gigantiskt mått framför mig. Inte så pjåkigt ändå. Jag kunde blivit med M, men var inte så ölsugen. Jag funderade en stund på att gå på bio ensam och se senaste Woody Allen-filmen (alt mutat med mig Anna om hon ville) men sen kändes en hemmakväll för mig själv helt okej.

Men det var trevligt att baka bullar. Nu har jag fyllt upp båda våra frysar. Det tog dock nästan hela dagen. Jag poppade först Iron & Wine (såå trivsamt) och ökade sedan farten när det började bli trist genom att spela the Runaways på hög volym. Då kom Smilla-kissen ner och blinkade med sömndruckna ögon och undrade om personalen kanske kunde dämpa sig lite. När personalen bara skrattade och klappade henne på huvudet så bestämde hon sig för att gå ut istället; kallt eller inte...

Nu blir det nog film skulle jag tro. Frågan är bara vad.

Inga kommentarer: