söndag, november 21, 2010

Ljuva Västerbotten

En vacker söndag snart till ända. Idag var nog första dagen som det riktigt slog mig hur sent på året det är. Det var bara några grader kallt idag så jag tog en långpromenad på två timmar i eftermiddags. Men så snart solen började gå ner blev det genast kallare. Och det blev mörkt väldigt tidigt. Jag körde mot Ratan vid halv fyra och innan jag var framme var det mörkt. Känns i vart fall bra att inte vara nattuggla den här hösten/vintern utan istället ha möjlighet att ta vara på de timmar av ljus som faktiskt är.

Men det är som att det slår mig varje år hur obeskrivligt vackert det är här uppe när snön har lagt sig. När jag for ut på landet i mörkret som lystes upp av en stor fullmåne på klar himmel och ett gnistrande snötäcke, ja då kändes det sådär nästan orimligt mysigt att vara här.

Inga kommentarer: