torsdag, november 25, 2010

Nu är det slut för idag

En heldag på universitetet idag. Med visst resultat. Det känns i vart fall lite bättre nu när jag fått med mig mer informativ litteratur att begrava mig i. Imorgon ska jag försöka få en dryg halvdag med näsan i böckerna på universitetet igen.

Om jag är pigg nog, vill säga. Kom hem lite sent idag eftersom M:s mamma behövde hämtas vid flyget som dessutom var nästan en timme sent. När vi väl kom hem drog jag bara av mig det yttre lagret av kläder och kröp ner under täcket. Och där ligger jag nu, med en kopp varm glögg som M just kom förbi med. Alldeles sådär märkligt matt och trött igen, med tungt huvud. Ska samla kraft för att stiga upp och borsta tänder och annat, men sen lär det inte dröja länge förrän de här korpgluggarna slår igen. Känns som att nånting äter upp all energi jag har. Märkligt.

Inga kommentarer: