tisdag, november 16, 2010

Gudrun Schyman på umu

Efter handledningen skyndade jag vidare till föreläsningen med Gudrun Schyman som utrikespolitiska föreningen arrangerade på campus. Under min lektion fick jag sms från M om att den blivit flyttad till Aula Nordica (också på campus) på grund av det enorma intresset. Verkligen kul, men föga förvånande att Gudrun drar så mycket. Lite synd bara att inte fler av alla de som var där skulle vilja dra igång något här i stan igen.

Det rycker såklart lite i mig med, som alltid efter ett möte med Gudrun, men jag vill inte dra och leda en grupp igen. Jag ska inte börja om med en massa extrasaker och -ansvar nu när jag så smått börjar få koll på läget och faktiskt både har schemafria helger och något man skulle kunna kalla fritid. Men klart att det vore roligt...

Vi hann hälsa och kramas snabbt efter föreläsningen, sen var hon på väg mot intervju och flyg söderut. Samma speed som alltid. Imponerande, verkligen.

Inga kommentarer: