tisdag, augusti 25, 2009

Höst på balkongen

Märker att hösten kommit till min balkong också. Lite motvilligt inser jag att det är dags att göra den redo för kallare klimat. En del av mina örter har inte överlevt riktigt, basilikan har vuxit och blivit barkliknande (?), men annars står det sig ganska bra. Rabarbern som jag köpte och planterade i en gigantisk kruka lever och frodas i allra högsta grad. Den får stå tills det börjar frysa, tänker jag. Då tror jag att det blir smidigast att bära ner den i källarförrådet så att krukan inte spricker, men så att rabarbern ändå får överleva vidare.

Själva växthuset får väl flytta in i köket och få sina glasdörrar (det blev på tok för varmt att ha glaset på under sommaren) och förhoppningsvis kan jag hålla liv i lite örter och annat även under vintern med hjälp av lite lampor kanske.

Jag var så nöjd med min balkong i sommar så det känns lite vemodigt att plocka ihop. Kanske får jag göra den höst/vinter-fin med lite ljuslyktor och annat... Tål att funderas på.

Inga kommentarer: