fredag, augusti 21, 2009

Imorgon blir en dag med beslutsångest...

Det ser ut att bli bio imorgon. Äntligen, känns länge sen sist. Den stora frågan är då som vanligt vad man bör se. Anna och jag är rörande överens om att undvika G.I Joe, men i övrigt finns det faktiskt en del sevärt, beroende på vilket humör man är på.

Möjliga filmer (med länk till recensionslista):
  1. Brüno. Annas förslag. Jag säger inte nej men känner mig skeptisk med tanke på den grad av pinsamhet jag kände när jag såg hans förra film. Har lite svårt för det här med att göra ner folk, även om de råkar vara fördomsfulla puckon (ja, jag är alltid så tråk-ordnad).
  2. Inglourious Basterds. Hört en del dåligt om den, men samtidigt tycks de jag vanligtvis litar på ge den bra betyg. Frågan är om den är för pratig för vad jag känner för. Har dock svårt att se att det kan gå helfel.
  3. Brustna Omfamningar. Almodóvar. Har knappt sett något av han tidigare, vilket antagligen är en miss. Blir alltid skeptisk till så ohämmat hyllade regissörer. Drama, alltså.
  4. Baksmällan. Den här ligger utanför Annas förslag och är vanligtvis ingen typ av film som jag ser på bio. Men just ikväll känns det inte helt avlägset att se nåt lättsamt (jag är ganska trött). Frågan är om det är en bra komedi eller om det mest är den vanliga halvsexistiska amerikanska tramsfilmen?
Hm... Fyra ganska vilt olika filmer alltså. Tål att tänkas på. Förslag?

Inga kommentarer: