söndag, augusti 16, 2009

Sara på Gröna Lund, ett märkligt koncept

Grönan var lite skoj. Inte för att nån av oss åkte nåt, men det var lite kul ändå. Väldigt mycket folk dock, antagligen en kombination av att det var lördag och hade varit väldigt fint väder, samt att nåt tvprogram (sommarkrysset?) sändes live från stora scenen klockan åtta (därav den höjda avgiften). Vi stod faktiskt en stund och tittade på men gick efter att Lilla My aka Caroline af Ugglas (me like) hade sjungit. Och åter insåg Sara att det vore lite koolt att jobba som kamerakvinna. Det ser onekligen fräckt ut.

Så Gröna Lund-besöket gick mest ut på att titta på och förfasas av alla andra som åkte den ena läskigheten efter den andra. T.o.m. attraktionen som av skyltarna verkade harmlösa var ganska våghalsiga när man väl såg hur rälsen gick. Det är iaf grymt mycket berg-och-dal-banor som gäller, det var helt klart. Det var sånt myller att det kändes som att de borde kunna krocka eller nåt.

Joakim hade mest roligt åt att jag hukade mig så snart nån b-o-d-vagn ens kom i närheten. Men ja, jag kände mig lite trängd där bland alla åkgrejer, barnvagnar, koola tonåringar (som var där för nån Idol-Kevin på kryssgrejen, förstod jag) , kvinnor med käpp och knuffande rödmosiga gubbar. Det blev betydligt bättre när jag fick en öl i handen och en stol i ett hörn med utsikt över en dansbana där det dansades salsa.

På grund av vår ringa klädsel blev det dock en ganska tidig kväll. Vilket var helt okej. Jag hade lite ont i fötterna efter timmar av promenad, jag skulle upp tidigt idag och så var det kanske ganska tillräckligt med nästan tre timmars besök när man inte är där för att åka något.

Inga kommentarer: