tisdag, augusti 18, 2009

Fredsårets firande

Idag får jag väl säga att jag sovit ganska bra iaf. Var uppe en stund vid tolvtiden men sen somnade jag om och vaknade precis innan M svängde in bilen vid fyratiden.

Idag är det lite av dagen före dopparedagen här i byn. Imorgon kommer ju kungen m.fl. Personligen tycker jag nästan att det är koolare att halva regeringen inklusive stats- och utrikesministern ska besöka byn, men det är ju jag det. Det har lagt till en gigantisk båt nere vid hamnen såg jag, minröjningsfartyget HMS Vinga, gissar jag. Det ska vara nån visning av det imorgon.

Jag tänkte försöka hålla mig vaken när jag kommer efter jobbet imorgon. Iaf en stund för att kunna se en del av jippot iaf. Om jag nu kommer förbi spärren. Mitt efternamn är felstavat på det polistillstånd jag fått, men det ska nog ordna sig.

Inga kommentarer: