fredag, augusti 14, 2009

Tzay -en ny bekantskap

Pastasalladen innehöll förresten tzay-kött, vilket var en ny bekantskap för min del. Jag har läst om det men faktiskt aldrig testat. Finns det sånt i vego-Umeå? Måste kolla upp det. Det är iaf en form av soja-kött som ska vara både väldigt nyttigt och väldigt miljövänligt. Jag såg först skeptiskt på de bitar i min sallad som såg ut som nån form av ljusare rosbiff eller nåt, men smaken var god och efter en stund hade jag köpt konceptet helt. Har läst att man ofta grillar tzay och jag kan tänka mig att det funkar väldigt bra. Oavsett om man är vegetarian eller köttätare, skulle jag tro. Måste testa.

1 kommentar:

Mikkan sa...

jab älskar det, svingott, så himla egen produkt. har sett det i frysdisken på lite mer välsorterade coop-butiker. Schweinedyrt, dock...