tisdag, augusti 25, 2009

Ny sambo!

Utsövd och som en människa igen. Gott.

Idag har jag mest försökt få lite städat i lägenheten. Den har ju stått nästan oanvänd ett tag så det var en del damm och så hittade jag temuggar med okänt, mögligt innehåll i lite här och var. Mys. Och kläder ligger i högar och posten likaså. Så jag har städat lite.

Lillasyster har fått nyckel och mer eller mindre flyttat in hos mig. Hon började gymnasiet (it-inriktning) i Umeå förra veckan och det blir smidigare så än om hon ska pendla med buss. Och jag tycker såklart att det är väldigt trevligt även om jag önskar att jag hade råd att byta upp mig till en trea så hon kunde få ett eget rum. Men vi ska nog komma på en lösning. Iaf är det mysigt att ha henne här och att få rå om henne lite. Nu gäller det att skola in henne i tvättstugan samt i matlagning som inte enbart består av falukorv och makaroner...

Inga kommentarer: