fredag, augusti 07, 2009

Stadsbesök

Annars har det varit en väldigt lagom dag idag. Jag tog med en kasse tvätt som nu hänger ute på sträcket, jag har legat ute på en filt i trädgården och läst lite bok (lite osäker på vad jag ska bita i just nu) och så fick jag besök av Anna och Uffe en sväng. Väldigt trevligt. Det kändes nästan som att jag var husägaren för dagen, men M hade mycket på jobbet idag så det blev ingen tidig eftermiddag för hans del. Så då tog jag mig friheten att ha gäster här alldeles själv.

Uffe föreslog att M borde ha målarfest, dvs bjuda hit lite vänner som kan hjälpa till att skrapa och måla huset och sen bjuda alla på fest med mat osv. En mycket bra idé faktiskt som jag ska framföra till husägaren. Hur smidigt vore inte det? Och trevligt, dessutom. Jag tror, btw, att det bor en liten husägare i Uffe också...

Inga kommentarer: