söndag, augusti 09, 2009

Snart ledig

Söndag. Jag önskar att jag var ledig men jag har en natt kvar. Jag ska se om jag inte kan freestyla ihop ett lite annorlunda schema till hösten, tillsammans med några arbetskamrater. Jag vet att fler med mig tycker att det är tungt med 30 timmar helg. Skulle vara skönt att få till ett bättre schema i allmänhet så att jag också kan få lite långledighet ibland. I grundtjänsten är det så men då jag jobbar mer (för att överleva, inte för att det är outgrundligt roligt) går jag miste om det. Vi får se på det.

Annars har det varit en ganska lugn helg. De är lite skröpliga just nu så det är inte så mycket spring om nätterna som tidigare (peppar peppar). Men av nån anledning har jag sovit oroligt hela helgen. Vet inte vad det kommer sig av. Kanske att jag ska fara iväg på tisdag och vara borta nästan en vecka? Jag är ju inte så bra på sånt egentligen.

Inga kommentarer: