måndag, augusti 24, 2009

Det viktigaste är inte att allt blir rätt utan att alla blir nöjda

Jag fick mig ett gott skratt på jobbet igår btw. Jag hade min extranatt på den lite lugnare avdelningen där de är något (med betoning på något) piggare än på de övriga avdelningarna. Kvällsrapportören meddelade att han försökt men ändå fått lov att efterlämna två herrar som på varsitt håll varit på mycket dåligt humör och vägrat klä av sig inför sänggåendet. Efter en timme tänkte jag testa med man nummer ett. Jag gick in och hittade honom fullt påklädd på sin ouppbäddade säng framför tv:n.

-Hej XX, jag tänkte hjälpa dig av med kläderna så du får krypa ner under täcket.
-Nejdu unga dam, jag vet allt hur du är! Du vill bara se mig naken!

Jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt. Som tur var hade det dåliga humöret försvunnit och han skrattade lite också, men utan att för den delen ändra sin åsikt om mina påstådda peeping-vanor. Jag lyckades dock få lov att bädda upp sängen medan han besökte toaletten och då berättade han att det bodde en glasögonorm där inne "det är därför det är så ljust". Okej. Utanför rummet i korridoren vandrade dessutom en björn, men jag skulle inte vara så rädd för den för skulle den komma in till han skulle han bara sjunga för den lite. Charmiga man. Ibland vill man faktiskt bara krama dem. Vilket jag gjorde och lämnade honom sen till synes nöjd.

Mannen sov iaf sen gott under täcket med kläderna på hela natten.

2 kommentarer:

Johan sa...

Ha, ja det där gick jag och smålog åt hela natten. Bara tanken på att det fanns en björn på din avdelning...;)

Sara sa...

Hehe, ja min fetisch för äldre, nakna män var kanske mer skrämmande än rolig :)