tisdag, augusti 11, 2009

Posten och jag är inte kompisar

Posten gör mitt liv surt just nu. Beställde ju en t-shirt på nätet i mitten av juni som aldrig kom. Till sist erkände posten för näthandelföretaget att de inte längre visste var det var, att det kunde ha blivit stulet eller liknande i Ånge. Så då skickades en ny tröja till mig. Idag for jag förbi Ica för att hämta den. Först kom kassörskan med ett litet paket som dock inte ville visa sig på skärmen när hon skannade koden. "Det måste vara fel paket", sa hon. Jag kollade och det stämde med mitt namn och avsändaren men hon gick ändå iväg och kom strax tillbaka med ett liknande som också hade mitt namn och samma avsändare. Det gick igenom skannern. "Ja, du ska nog ha båda" konstaterade hon och jag tog förvånat emot bägge paketen.

När jag så öppnade dem innehöll de två identiska tröjor och nu måste jag krångla med att skicka tillbaka den ena... Tack för den superba servicen, posten!

2 kommentarer:

Johan sa...

Har du gjort dem något? Typ pissat i deras morgonkaffe eller något annat oschyst?

Sara sa...

Inte vad jag vet nej.. :)