söndag, juli 25, 2010

Resdag

Gårdagen bestod till största del av bussåkande. Jag hade laddat datorn full med saker att se på, hade planer på saker att skriva osv men det var så pass trångt om utrymmet där man satt så datorn fick snällt stanna kvar i väskan. Såg en kvinna i närheten som satt med en netbook, men även det såg lite trångt ut.

Men resan gick ändå över förväntan. Och det helt tack vare att jag laddat mobilen med första Twilight-boken i form av engelsk ljudbok. Jag har inte lyssnat nåt särskilt på sånt förut och var lite skeptisk till om det skulle kunna roa mig men rackarns vad jag fastnade! Det var väl några gånger som något annat lyckades stjäla min koncentration så att jag fick backa i ljudboken lite, men förvånande sällan för att vara jag.

Så tio timmar gick av bara farten, på sätt och vis. Visst var jag mör i kroppen och i huvudet när jag väl kom fram, men jag hade förväntat mig mycket värre. Så jag är nöjd och hoppas att hemresan blir lika bra.

Inga kommentarer: