torsdag, juli 08, 2010

Dagens byte

Ja, hurra för mig, jag har köpt nya skor! Inga fler blåsor under fötterna för att jag går på ihopskrynklad innersula eller skav på lilltån av hålet i skon. M tyckte att jag skulle köpt ett par fina sommarskor istället, men jag är glad för min investering. Jag tittade på dem redan för ett par veckor sedan men då kändes det tokigt att köpa likadana som jag redan har. Men idag när jag besökte butiken var det halva priset och då hade jag lite svårt att stå emot. De gamla har ju ändå använts nästan året om i två år.

Men kanske jag får göra ett nytt besök där imorgon och spana in sommarskor. Det är så rackarns svårt bara. Dels för att jag är en sneakers-tjej (vilket ställer till det eftersom tjej-sneakers tydligen ska vara rosa eller ha paljetter på sig och snygga killsneakers inte finns i storlek 37) som gillar bekväma skor och dels för att jag helst inte vill köpa skor i skinn. Och det är väldigt svårt att undvika om man inte handlar på de för ändamålet nischade webshoperna, men då blir det långt över min budget.

Så jag kan väl få lov att vara nöjd, lite bara?

Inga kommentarer: