lördag, juli 10, 2010

P1 Sommar, Ulf Malmros

Och jo, jag måste rekommendera P1 Sommar med Ulf Malmros. Vi hörde början på det i bilen i helgen och idag lyssnade jag färdigt under tiden som jag diskade. Väldigt bra. Inte minst musiken. Han hade valt filmmusik (såklart) till sitt prat och mycket av musiken har jag inte hört mer än när jag såg filmerna. Spännande att man kan känna igen eller åtminstone få en känsla för vilken typ av film musiken kom ifrån. Allra mest utmärker sig såklart musik från Tim Burton-filmer av det musikaliska geniet Danny Elfman. Man hör direkt att det är en Burton-film.

Själva pratet då? Jo, det var absolut också bra och lite spännande. Jag gillar Malmros och den absoluta majoriteten av hans regi-verk. Rekommenderas varmt alltså, men se till att lyssna på versionen där musiken är med (webb-alternativet)!

Inga kommentarer: