fredag, juli 30, 2010

Hemma

Hemma igen. Eller ja, jag är på landet hos M och kissefamiljen. Även om det innebar 40 minuters extra resa igår kväll så lockade det inte lika mycket att fara hem till min tomma lägenhet. Till en början kändes det som att ingen riktigt uppmärksammat att jag varit borta, men tre minuter efter att jag krypit ner i sängen och lagt datorn i knäet hade jag tre katter sittande i sängen hos mig. Så lite kanske iaf?

Jag var väldigt trött och somnade ganska snart. Vaknade sen mot morgonsidan av att något dundrade hemskt högt på taket. Syndafallet tycktes ha drabbat oss. Nu blev det inte samma problem som i staden jag lämnade igår men det var med en otrolig kraft som vattnet föll ner även här. Jag satt uppe en stund och tittade på det och sen somnade jag igen. Totalt nästan 9 timmars sömn inatt. Känns otroligt med tanke på att jag inte sovit mer än 4-6 timmar per natt den sista dryga veckan (om inte längre tillbaka i tiden?). Nio timmar brukar nästan vara minimum för mig annars, men just nu känns det som lyx.

Nu ska jag tjyvtvätta lite och sen fara tillbaka till stan och hem "på riktigt".

Inga kommentarer: