fredag, juli 23, 2010

Semesterdag II

Idag har det känts som semester. Solen har strålat sitt allra bästa och sköna vindar från havet har gjort det riktigt behagligt ute. Jag har rensat M:s trädgårdsland och lyssnat på podsändningar av vårens Spanarna i P1-program. Det är helt klart terapi för Sara-själen. Under bra förutsättningar och med trivsamma saker i lurarna så är trädgårdsarbete oerhört trivsamt, måste jag säga. Även om jag vet att alla inte håller med mig.

Under tiden har M och hans pappa påbörjat arbete med att flytta entrén, eller snarare bygga en helt ny entré på den plats där den ursprungligen var (innan vi köpte huset). Jag tror att det kommer att bli riktigt bra. Framför allt blir det trivsamt att huset vätter mot vägen istället för att se bakvänt ut som idag.

Kattorna har i den mån de orkat, vågat och velat, hjälpt till på båda ställena.

Inga kommentarer: