måndag, juli 05, 2010

Lite mer på g igen

Jag har känt mig lite bättre i ryggen ett tag nu, med vissa dagar som undantag, så planen är att stå på lite mer med träningen igen. Idag blev det ett 35-minuter långt ganska tufft pass på crosstrainern, som nog kvarstår som min favoritmaskin. Ordentligt svettig blev jag. Ont i ländryggen fick jag också lite, men jag körde på ändå och hoppades att det inte skulle ge ökade besvär framöver. Vi får väl se.

Trist nog börjar jag få känslan av att underhållet av maskinerna är lite bristfälligt. Redan förra gången saknades den här grejen man sätter i lurarna i för att kunna lyssna på ljudet på någon av tv-apparaterna eller musikkanalerna. Idag var den fortfarande trasig och det var den och en annan cross som verkade helt paj som var lediga. Tur att jag hade med min mobil den här gången, att träna utan musik är inte riktigt lika drivande.

Men lite oroväckande om det ska vara sådär framöver med bristande maskiner. Jag hoppas nånstans att det är sommarlunken som gör det. Fast det är inte heller helt ok med tanke på att man betalar för att träna där, att det ska vara helt.

Inga kommentarer: