onsdag, juli 28, 2010

Svansnapping i stan

Och hemma snattas det katter som det verkar. Skumt. Jag minns att något liknande hände i Örebro-trakten när jag bodde där. En arbetskamrat till mig på hemmet där jag jobbade extra blev av med sin katt som sedan efter ett par veckor kom tillbaka hem lite trasig och utan klor... Läskigt så det förslår. Jag har aldrig velat ha mina svansar ute i stan utan då har de fått nöja sig med balkongvistelse. Det funkade bra tills jag introducerade dem för landsbygdens ljuva liv, vilket är skälet till att de inte följt med mig tillbaka till stan igen.

Även om trafiken såklart är en fara för en stadssvans så har det ändå alltid varit människorna som skrämt mig från att ha utesvansar i stan. Det finns helt enkelt alldeles för många osnälla människor som gör dumma saker med djur som tex katter. Skulle jag komma över en sån person hade den antagligen inte heller haft sina klor i behåll när den väl kom tillbaka hem...

Nu hoppas jag att det inte är så farligt som det låter i Umeå. Det kanske är ett kattparty i trakten som vi inte vet om? But I guess not...

Inga kommentarer: