fredag, juli 02, 2010

Dagens pausfågel; grubblerika hysterika

Dagens fråga; varför är det så svårt att leva i nuet? Jag inbillar mig att det inte bara är jag som har det problemet, som envisas med att leva i det förgångna och i framtiden samtidigt, men som inte fixar att landa i nuet. Varför finns det inte en handbok över hur man gör? Så många människor som fötts och dött sen dinosarna gav med sig och ingen har skrivit den ultimata handboken än, varför?

Just nu gör jag allt jag kan för att låtsas att jag inte bryr mig om saker som händer, när det egentligen är så väldigt mycket tvärtom. En klok människa sa igår till mig att "vet du, ibland är en människas bästa sida också hennes sämsta". Jag log och nickade eftersom jag insåg att hon hade tragiskt rätt (dvs mitt bästa är bra för alla utom mig själv), när jag egentligen mest ville skrika att det var det sämsta råd jag hört.

Crazy Catlady kommer allt närmare.

Inga kommentarer: