onsdag, juli 14, 2010

Inga "I pity the fool" men...

Jag hade en välbehövligt trevlig dag igår. M behövde shorts så vi bestämde oss för att göra en halvdag och -kväll på stan. Några shorts hittade vi inte men väl en skjorta och lite tekniska prylar (såklart). Sen gjorde vi ett spontanbesök på bion för att se vad som bjöds; inte så mycket visade det sig. Det stod mellan A-Team och För Kärleken, men den tidigare vann av idag glömd anledning.

I väntan på bion blev det ett besök på Lottas där vi i vanlig ordning åt god mat och drack god öl. Jag som var villig chaufför för kvällen (och som inte vill se bio med alkohol i kroppen) testade deras alkoholfria öl som fick väl godkänt. Det läskiga med alkoholfri öl är att det trots vetskapen om motsatsen ändå nånstans känns så fel att sätta sig i bilen efteråt. Nästan så att jag kände efter och typ hittade en minimal, men påhittad, känning av ölen. Skummo. Som ändå skönt att den reflexen sitter stadigt.

Sen A-Team alltså. Explosioner i massorvis. Ska se om jag kan klämma ur mig en lite recension av den om ett tag.

Inga kommentarer: