lördag, juli 10, 2010

Lördag

När jag for hem från jobbet imorse strax efter sju var det redan 19 grader varmt ute. Förvisso skönt med friskluft efter en jobbnatt i ett icke-konditionerat betonghus, men inte så lovande för en lyckad sovdag. Men det gick över förväntan. Somnade kring halv nio efter en duktig frukost och vaknade igen strax efter klockan tre. När jag vaknade låg jag förvisso utsträckt nere vid fotändan, vilket jag gissar är ett tecken på a) djup sömn eftersom jag inte vaknat av omkringflackandet och b) att det varit varmt.

Nu sitter jag förvisso här och gäspar stort efter att ha stoppat magen full med färskpotatis och fetaostsallad, men jag hoppas att sömnen ska räcka till för att hålla mig skapligt pigg under natten. Nu blir det te (värmen till trots måste jag få min tein-kick), en kort stund slözappande i soffan och sen avfärd till jobbet igen.

Inga kommentarer: