måndag, juli 19, 2010

Semester för Mrs Ratched

Snart, snart, snart. Tidigare kände jag att det var liten mening med semester om det inte fanns planer, men nu är jag definitivt framme vid att anse att bara jag får vara ledig och ladda batterierna ett tag så spelar väder och planer (nästan) ingen roll.

Vi är egentligen redan inne i min semesterperiod, men jag får allt bita ihop och jobba två nätter till eftersom att semesterdagarna inte räckte till hela perioden nu när jag uunder sommaren tvingats ner i tjänstgöringsgrad. Lite surt, men det är bara att köra och vara glad. Jag har ju mitt kvar, iaf. Det är värt mycket bara det.

Så onsdag morgon lämnar jag bygget för några veckor av normal dygnsrytm, förhoppningsvis. Det är nästan det jag ser fram emot allra mest. Att få rutiner och känna lugnet. Det låter kanske konstigt men detta ständiga skiftande med mat- och sovtider är allt annat än hälsosamt efter några år. Så när andra släpper på rutinerna på sina semestrar tänker jag ta fram stora pekpinnen (nåja) och bara njuta.

Inga kommentarer: