måndag, juli 26, 2010

Olovligt äventyr

Hemifrån fick jag igår veta att fröken Smilla katt inte behagat komma hem på ett dygn. Jag har redan kollat med M idag och fått veta att hon nu är inne på sitt andra dygn borta. Och jag är väldigt orolig. Katterna brukar alltid ha för vana att komma in om kvällarna och sova om nätterna, så det här är väldigt ovanligt. Hon gjorde väl nåt liknande för något år sedan, var borta ett par dygn för att sen komma hem hungrig, trött och med ett litet sår i ansiktet. Jag hoppas att det är som M tror; att hon sitter i nåt träd någonstans efter nån fight eller nåt äventyr och inte vet hur hon ska ta sig ner. Han har iaf kollat vägen och varit och ropat omkring huset. Idag skulle han blanda in grannarna och kolla deras uthus så hon inte är instängd nånstans.

Jag hoppas verkligen verkligen att inget har hänt henne. Jag är så väldigt orolig, även om jag vet att Smilla alltid klarar sig och inte är den som säger nej till ett äventyr. Jag hoppas att jag snart får goda nyheter hemifrån. Vad skulle jag göra utan Smilla katt?

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Som sagt, det är väl personalen som är olovligt frånvarande och roar sig i huvudstaden? Berndt brukar säga att katter alltid kommer tillbaka. Förutom mamman till den kattunge dom skaffade när han var liten. Först tog dom hem ungen. Ett par dagar senare kom mamman dit, gick runt och inspekterade och flyttade in.

Sara sa...

Jo, jag missade att fråga om lov innan jag for iväg förstås.

Haha, ja katter bor liksom mest där de har lust. Och passar det inte eller om något annat lockar mer för stunden så tvekar de inte att ta sig ett äventyr. Det är ju egentligen det jag föredrar med katter; självständigheten. Men den skapar allt lite oro ibland.