torsdag, juli 24, 2008

Somliga sparar på trasiga jeans

Jag är som bekant ingen sommarmänniska, och (eller kanske "därför att") jag är inte den som är bekväm med att klä av mig utan trivs i mina jeans och t-shirts som minimum klädsel. Men, jag har förstått att det kanske inte är fullt rimligt och att jag kanske då och då skulle behöva något svalare, så nu funderar jag att göra mig ett par billiga shorts genom att klippa av ett par gamla jeans. Jag sparar på mycket, har väldigt svårt att göra mig av med kläder jag trivts i, typ alla jeans. Och oftast sliter jag ner max 2-3 par i taget och lägger dem sedan längst in i garderoben tills det känns lättare att kasta dem. Det är såna jag nu plockat fram igen, men trots att de är slitna och håliga så kan jag inte komma mig för att sätta saxen i dem. "Tänk om.." typ. Tänk om vaddå? Jag vet inte, men det tar emot. Är det sån här man blir av att ha ärvt majoriteten av alla sina kläder under uppväxten från äldre syskon, kusiner, bekantas barn etc? Eller vad är det för fel i mitt huvud? Alldeles nyss konstaterade jag att mina gamla jeans fortfarande sitter ganska bra, trots de gigantiska hålen, men att de kanske går att laga till på nåt sätt...

Vad skulle du göra om du vann några miljoner? Ja, jag skulle antagligen inte kasta bort mina trasiga kläder.

Inga kommentarer: