onsdag, juli 23, 2008

En kristdemokrat är en kristdemokrat...

Kanske ska förtydliga det här med trend-spottandet. Jag var från början inte helt upplyst kring vilka samtliga skribenter var, men med tanke på att den ena titulerades kristdemokrat och en annan "självavårdspastor" så kunde jag ju ana. Mina aningar besannades dessutom när jag läste den mer upplysta Anders Wallners blogginlägg där han merspecifikt kan presentera skribenterna.

Jag har väntat länge på inträdet från en svensk kristen höger i samma liga som den härjat i USA länge nu, och en vågad gissning är att vi antingen kommer att se en utveckling eller (kanske troligare) en delning av det som idag är kristdemokraterna i en än tydligare riktning åt det hållet.

Och ja, det skrämmer mig.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Håller på och läser en bok om kristna fascister i USA för tillfället... Mycket är träffande även för den familjekonservativa kristna lobbyn i Sverige.

På Ensamma Mammans blogg kan du läsa om hur hon skriver till DN med anledning av att skribenterna inte var tydliga med vilka dom är:

http://hemligamorsan.wordpress.com/2008/07/23/sa-har-tillbringar-jag-min-fodelsedag/