tisdag, juli 15, 2008

Semester snart?

Jag tror att jag snart har rätt att både känna mig slö och sliten. När jag går av imorgon bitti har jag jobbat en bit över 80 timmar natt på en dryg vecka, och det börjar kännas. Inatt var det ganska mycket rörelse och ångest i huset och när jag klev av mitt pass kändes det ganska bra i ryggen faktiskt. Lite bättre nu efter lite sömn, men sliten känner jag mig nog allt. Det har varit lite action på jobbet ett tag nu. Jag slutar nog aldrig att förvånas över dessa ibland 70-80-åriga händer som fortfarande lyckas dra loss en fastspikad list från väggen utan hjälpmedel. Jag möttes av en sådan spikförsedd list igår, som jag fick ställa undan i förrådet.

Snart blir det semester dock. Egentligen kan man säga att jag går på semester redan den här veckan, eftersom min var sjätte lediga vecka sen infaller, men jag står fortfarande som möjlig att ringa ut och det råder visst en viss brist på vikarier, inte minst natt, så vi får se. Annars är det natt till den 26:e som är officiell första semesterdag. Det ska bli grejt.

Inga kommentarer: