söndag, juli 20, 2008

Film film film

På tal om film såg jag såklart ett par den sömnlösa natten som var. Den första såg jag nog vid fel tillfälle så jag vet inte om jag ger den ett rättvist betyg. Elizabethtown var det, en film om en kille (Orlando Bloom) vars pappa dör när han är på besök i en annan stat hos sin släkt. Han far dit för att ta hand om begravning osv och träffar såklart en sockersöt men lite knäpp flygvärdinna (Kirsten Dunst) på vägen dit. Jag kanske inte skulle valt den om jag visste vad den handlade om, men på nåt sätt var den ändå okej och lite söt. Kanske bara lite för nära inpå. Det var inte så mycket stand-up eller steppdans på pappas begravning som i filmen, och jag kan inte heller minnas några romantiska flirt-lekar på kyrkogården, så njaa. 5/10, men som sagt, kanske inte helt rättvist.

Den andra jag såg hade en ovanligt tydlig titel; Young People Fucking eller Y.P.F som den kallas mer diskret. Det är en komedi som utspelar sig under en och samma natt i fem olika sovrum, eller ja lägenheter iallafall i fem ganska olika relationer. Den var faktiskt ganska kul om än något heteronormativ kanske. En del igenkänningskomik även om mycket kändes lite som draget till sin spets. Inte så snuskigt som det låter, men kanske inte en film att välja på första dejten... 6/10, tror jag, kanske så mycket som en 7:a.

Inga kommentarer: