fredag, juli 04, 2008

Reptiler och parkvila

Då var det snart dags att åka tillbaka till jobbet igen. Ikväll är jag tillbaka efter en dryg vecka borta. Det har ju blivit en hel del lediga dagar nu i och med allt med pappa. Det har ju inte direkt känts som nöjesledighet, men jag känner mig ändå ganska avkopplad från jobbet. Huvudet har varit någon helt annanstans ett tag nu. Känner att jag har dålig koll på jobbet. Men det brukar rätta till sig så snart man kommit innanför dörrarna. Nu är det bara att köra på och jobba fram till semestern den 26 juli.

Idag ska vi ner på stan en sväng igen tydligen. Bea ville gå på popshop och nån mer butik vi inte orkade igår. Sen har jag föreslagit vila på en filt i valfri park med varsin god bok. Det känns som lagom före en jobbhelg. Då kanske jag får chansen att vila lite också inför nattens pass.
Imorgon ska Mattias ta Bea till Holmsunds tropikhus och titta på apor och reptiler m.m. Ormfobiska Sara är nog ganska glad att hon jobbat och måste sova på dagen imorgon, när hon tänker efter...

Inga kommentarer: