tisdag, juli 29, 2008

Sin City - en negativ överaskning

Vi ser film. Eller ja, jag har ledsnat och halvtittar bara nu. Vi tänkte se Sin City en film som typ alla utom kanske just Joakim och jag redan har sett för länge sedan. Jag har bara hört bra om den, bara bra recensioner och jag gillar verkligen Rodriguez tidigare filmer, så jag hade inte förväntat mig annat nu heller. Men jag får erkänna att jag tappade intresset ganska snabbt. Jag trodde att det skulle återkomma efter ett tag, men faktiskt inte. Mycket märkligt. Visst, vissa saker har sina poänger och känns kul, men över lag känns den bara....trist. Joakim är inte heller helt överväldigad men ser ändå klart den.

Kanske är jag på fel humör, eller så är den helt enkelt inte en Sara-film... Kanske man måste ha läst serien innan?

Inga kommentarer: