lördag, juli 26, 2008

The Dark Knight

Okej, nu har jag sett den. Filmen som "alla" pratar om. Och ja, den var kool. Svårt att säga hur, för självklart påverkar det att man haussat upp den innan och att man sett en del. Men ja, vad ska man säga? Jag är inte besviken alls. Visst påverkar Legders död bedömningen av hans rolltolkning, det är nog ofrånkomligt, men jag måste säga att hur tragisk hans död än är så var det här ett magnifikt sätt att avsluta sin karriär på. Hans rolltolkning av Jokern är magiskt jäkla underbar! Han ÄR filmen.

Det som sänker den pyttelite är att efter att någon fått sitt huvud dunkat in i härdat glas (som går sönder) och en massa annat så väntar man sig åtminstone en liten fläskläpp, eller iaf nånting. Visst, logik ska man inte blanda in, men det finns gränser för allt. Och så blev Batmans "manligt och mystiskt mörka" röst lite för mycket ibland, så att jag hade svårt att inte dra på munnen. Men, det är petitesser i en film som denna, jag lovar.

Betyg kan jag bara inte sätta än. Den måste skjunka in först.

Inga kommentarer: