söndag, juli 13, 2008

Me and the pretty people

Tre krogbesök på en månad, det måste vara något slags rekord för min del. Men, det var väldigt trevligt igår med Ulrika och Raymond. Jag drack inte särskilt mycket alls igår heller, men trots det mådde jag lite konstigt när jag kom hem. Jag måste på allvar få till lite matrutin snart tror jag. Två mackor på en dag och så lite pubsnacks på kvällen är nog inte helt bra.

Idag har slöandet dessvärre fortsatt lite. Jag har diskat och plockat undan lite men det är typ det. Jo, och gått igenom lite papper som måste skickas in för dödsbo-grejs. Jag undrar när allt det ska ta slut? Jag har fortfarande minnesboken från begravningsbyrån som det visst är tänkt att jag ska göra iordning, sätta in foton i, skriva saker i osv. Har inte riktigt tagit tag i det än, den ligger i sin påse ovanpå bokhyllan i en låda med en massa andra pappa-papper så att jag inte ser den... Nä, jag ska ta tag i det sen.

Jag har, naturligtvis, också fortsatt mitt filmtittande idag. Jag har legat i sängen och kollat på Definitely maybe, ytterligare en Ryan Reynolds-film. Jag har nog aldrig tagit Reynolds för en seriös skådis, men jag måste nog omvärdera honom lite nu. Det var en bra film! Lite ovanlig story, ganska söt (även om ungen faktiskt var på gränsen till lite irriterande, men that's me) med ett inte helt väntat slut faktiskt. Så nu vill jag såklart vara en del av det vackra folket med sina framgångsrika, romantiska livshistorier... Jag måste nog sluta se film av det slaget nu kanske... Iaf 8/10 i betyg.

Ikväll jobb igen. Inte så väldigt många jobbnätter kvar nu före semestern. Ska bli väldigt skönt.

Inga kommentarer: