söndag, juli 20, 2008

När rastlösheten smyger sig på

Lite uttråkad är jag allt. Det är väl märkligt ändå? Ja, jag tycker nog det. Men på nåt vis har något slags frö av rastlöshet grott i mig. Det var länge sedan. Eller ja, en viss rastlöshet har jag alltid med mig, men det brukar mest gälla att flytta runt som en tok, en längtan till nya ställen osv, men det här är nåt annat. Känner lite av en lust att umgås mer än vad jag brukar göra.. Och ändå har semestern inte ens börjat.

För att försöka råda bot på det har jag varit ute på en lite för snabb promenad (med tanke på värmen som trots allt är även om det ser mulet ut) i en dryg timme. Efter eftersvettningar och dusch så känns det ganska bra och duktigt, men som sagt; lite uttråkat. Jag vet inte vad jag ska hitta på. Sortera papper känns ju bara så tråkigt. Nä det får bli nåt annat, kreativt.

Jag har lite lust för bio. Skulle kunna tänka mig att se Will Smiths nya Hancock. Kanske inte är en toppfilm, men kanske bio-sevärd iaf. Jag får väl se om nån mer har lust. Mattias verkade halv-på. Annars är målet att försöka få med någon på premiären av The Dark Knight på fredag. Alldeles lägligt visar trean den första filmen, Batman begins ikväll på tv. Perfekt. Christopher Nolan har även gjort andra väldigt bra filmer, jag kan absolut rekommendera Memento samt The Prestige. Att sen Christian Bale är med i tre av dessa nämnda filmer är inget minus för ögat, lovar.

Inga kommentarer: