lördag, juli 26, 2008

Film är bäst på bio?

Något som dock gör mig besviken är att jag betalar 105 riksdaler för att se en (stor premiär dessutom) film på bio för att "film är bäst på bio" vad gäller ljud, bild, ja ni vet. Och så är det hela tiden, en stor vit skuggliknande fläck mitt på duken! Dessutom var bilden konstigt suddig då och då. Nej, jag är inte nöjd med kvalitén den här gången. Sorry SF.

En annan sak som vi kom att fundera över var all den reklam som visades före filmen. En hel evighet, jag lovar. Var det inte förr så att man visade trailers från kommande filmer för att locka publiken att komma tillbaka och se andra filmer också? Idag är det inslaget mycket minimalt, nej nu handlar allt om reklam. Undrar hur mycket pengar som man drar in på det? Jag betalar alltså 105 spänn för att se reklam (!) som antagligen finansierar filmvisningen till stor del? Intressant, och ytterligare ett argument för att man borde sänka biljettpriserna för att öka antalet besök (som trots det eländiga läget med fildelning hela tiden slår nya rekord...märkligt va?).

Inga kommentarer: