måndag, juli 21, 2008

Att åka bergochdal-bana

Det blev inte så lång promenad. Jag fick faktiskt lov att vända ganska snart, det regnade rätt tokigt mycket för att promenera. Så har det sen fortsatt hela dagen.

Det har varit en tung dag igen. Som att luften gick ur mig på nytt. Jag har varit på stan och köpt tackkort. Visserligen väldigt fina, med fiskmåsar och en eka på, som går väl i hand med annonsen och vår fiskarpappa. Men det känns ändå jobbigt. Och så har jag suttit flera timmar ikväll och sökt adresser till folk jag knappt eller inte alls känner och försökt lista ut vem som är den jag söker. Det var ju ganska många som skickat blommor till begravningen och alla ska såklart ha sitt tack. Jag tror att jag fått till alla adresser nu, med vissa frågetecken. "Bara" att börja skriva kort och kuvert alltså.

Nej, det blev en jobbig dag. Känner mig plötsligt alldeles nere och lite ensam. Har gett kissarna fisk så att de ska tycka om mig lite extra ikväll. Det funkar ganska bra...

Inga kommentarer: