fredag, juli 04, 2008

Inställda planer

Planen på att ligga i broparken regnade ju bort ganska snart. Det regnade redan då vi gick från lägenheten. Så det blev lite shopping istället, med snabba promenader mellan affärerna. Även om jag nog fann regnet svalkande och inte så dumt. Sen köpte vi jordgubbar på torget, grädde på hemköp och åkte hem och fikade upp det istället.

Det känns inte riktigt som att hon har så toppenkul med mig. Men det är inte så enkelt. Det var enklare att göra saker med henne när hon var yngre. Och på ett sätt verkar hon gilla att sitta vid datorn och "ha tråkigt", kanske är det så. Mattias är i vart fall mycket roligare, det har jag lärt mig sedan länge. Det blir kanske inte lika krystat med honom som är mer "ta det som det kommer". Inte så planerat och kontrollerat kul som med mig. Och mer för kluriga saker, hitta spännande historier i grejer osv. Lite fuskigt, han har det alltid så lätt med barn och ungdomar. Som att han t.om. nästan går bättre i deras sällskap än i vuxnas. Å andra sidan vet jag ju att hon alltid har det bra när jag lämnar över till honom, så jag kan gå till jobbet med gott samvete ikväll.

Inga kommentarer: