måndag, augusti 31, 2009

Vad hände där, Roseanne?

Jo, har ju börjat titta på den nionde och sista säsongen av Roseanne. Den är helt utflippad och faktiskt inte alls särskilt rolig. Visst, nu är jag på surhumör, men det var jag inte när jag började titta på den före helgen. Familjen har vunnit miljonbelopp på lotto och plötsligt är hela serien en helt annan. Väntade mig en stund att det hela skulle vara en dröm (á la Bobby i Dallas-dröm) efter några avsnitt, men det tycks inte så. Manusen hänger inte ihop och det hela verkar mest vara en orgie i olika manus- eller filmdrömmar som damen Roseanne själv ser möjlighet att förverkliga när nedläggningen redan annonserats.

Jag hänger dock i för att se om det blir bättre. I övrigt kan jag annars rekommendera de andra säsongerna. Skönt med en serie där inte alla är välfriserade och nysminkade hela tiden, speciellt inte när de vaknar på morgonen. Det är väl det jag gillat hittills; att den känns äkta. Och att den har en skopa girlpower. Darlene är fö fortfarande min favorit.

Inga kommentarer: