tisdag, januari 11, 2011

Frysa bort bakterierna tycktes inte hjälpa

Det har ju varit ganska milt några dagar nu. Förutom att det blir blött så får jag nog erkänna att det har känts ganska skönt att slippa de där kallaste andetagen när jag varit ute. Men just idag har det såklart varit kallare, när jag lovat hjälpa Simon att montera in nya högtalare i hans bil. Det drog ut på tiden något väldigt (det skulle strula såklart) och mot slutet kände jag mig mer som en iskulptur med ömma tår än något annat. Resultatet av vårt meckande blev dessutom lite sådär, men det får justeras en annan dag.

Det var nog inte alldeles lysande att bli sådär kall när jag fortfarande hostar och har ont i halsen. Det blev ett väldigt hostande när jag kom hem. Jag vet inte hur länge det där ska sitta i. Kvällar och nätter är fortfarande besvärliga. Igår tappade jag nästan rösten efter ett (ganska kort) telefonsamtal med bästaste miss J, så det är långt ifrån riktigt bra än. Kan jag inte få bli riktigt frisk nu?

Inga kommentarer: