torsdag, januari 13, 2011

Big Bang Theory förlängs ordentligt!

Lite goda tv-nyheter; The Big Bang Theory har skrivit kontrakt med CBS på inte bara en säsong till utan tre! Det var en riktigt kul nyhet, speciellt eftersom det de senaste åren känts som att serier har lagts ner i en väldig hast utan så tydlig orsak alltid. Jag tror att det över lag börjar bli dags att se över det här med tittarsiffror; många ser över nätet på streamingtjänster, laddar ner osv och de brukar oftast inte finns med i statistiken.

Men tre år är väldigt bra. Jag skulle så gärna önska att detsamma kunde ske med min favvodramaserie Parenthood också. Insåg idag när jag såg det senaste avsnittet att jag nästan börjar gråta av exaltering när titelmusiken drar igång. Läskigt, Sara. Men så bra är det faktiskt.

Inga kommentarer: