tisdag, januari 25, 2011

Guldbaggegalan, vad missade jag?

Guldbaggegalan gick som bekant igår men eftersom jag jobbade hann jag inte se något av det. Så tidigt på kvällen är det en hel del att göra så även om jag hade tv:n på i dagrummet fick jag bara några korta glimtar när jag svischade förbi. Jag såg dock att Pernilla August fick en bagge för bästa regi och det gladde mig mycket.

Jag har varken sett I rymden finns inga känslor eller Sebbe (båda finns på att-se-listan dock) men jag tycker nog att det var lite konstigt att den film vi skickade till Oscarakademin (men som idag alltså till slut inte blev nominerad) inte var den som enligt Guldbaggejuryn är 2010 års bästa svenska film. Som dock inte fick ett enda annat pris. Märkligt? Men vad vet jag.

Jag hoppas att galan finns att se på Play så att jag kan se ikapp den när jag blir ledig imorgon. Jag följde dock lite rapportering i efterhand via twitter och webtidningar, men det var få entusiastiska kommentarer, vilket fick mig att undra om det var en gala att se? Mest verkar det ha debatterats huruvida Petra Mede var ett bra (och roligt) val av värdinna eller inte.

Inga kommentarer: