måndag, januari 31, 2011

Bästa Sherlock?

Visst såg ni väl första delen av tre av Sherlock igår som jag tjatat så mycket om? Jag hoppas det, annars missade ni något. Och tydligen är det inte bara jag som blivit totalt haffad av serien. Jag misstänker att det finns de som vill vara mer trogna den ursprungliga storyn och som säkert inte gillar den här moderniserade varianten, men jag älskar den!

Och känslan av detektivarbete på tidigt 1900-tal finns ändå kvar på nåt sätt. Fast inbakad i en modern kostym/rock. Det är modernt fast dammigt. Och väldigt brittiskt. Paret Benedict Cumberbatch och Martin Freeman är en total hit, jag kan inte se fram emot en ny (och längre, tack!) säsong mer.

Jag såg själv om avsnittet igår på tv med lillasyster och trots att jag visste upplösningen var det inte tråkigt. Andra delen är förvisso lite svagare än de andra två, framför allt vad gäller själva brottet, men det är ändå hög klass på det, så inte missa nu nästa söndag!

(Missade ni avsnittet igår finns det på SvtPlay tom 5/2)

Inga kommentarer: